sobota, 11 kwietnia 2009

Wszystko już wiem

Za sprawą forum pomocy Google, problem na linii Adwords – Analytics został wyjaśniony.

Pod koniec lutego dostałem mail informujący o zmianach w tych narzędziach. Niestety w tłumie innych, nie spodziewając się niczego istotnego, zwyczajnie go pominąłem. Informował on, że od 2 marca, wchodzą w życie nowe zasady, zwiększające bezpieczeństwo danych. Przy okazji wkradają się tu nieścisłości — na blogu Google napisano, że zmiany zajdą od 12 marca, a na moim koncie stało się to dopiero 24.

Zmiany, choć proste do wprowadzenia, są dość daleko idące. Aby dane były dobrze zliczane, konta muszą być powiązane. Tu pojawia się pierwszy problem — statystyki do stron mam podzielone na oddzielne konta. Uznawałem to za bardziej słuszne podejście. Niestety konta wiązać można tylko 1:1. W dodatku trzeba włączyć opcję „Apply Cost Data” — to akurat nie problem.

To niby wystarcza, ale pojawia się tutaj kilka niedociągnięć. Konieczne jest włączenie autotagowania dla całego konta, co uniemożliwia zastosowanie własnych tagów dla innych reklam, co na moje potrzeby byłoby wystarczające. To co można zrobić, żeby wszystko dobrze działało to: podzielenie kampanii AdWords na różne konta — niewygodne, bo trzeba na każde przelewać pieniądze, w dodatku aktywacja każdego to, o ile pamiętam, 40zł, przeniesienie wszystkich profili statystyk pod jedno konto — wymaga zmiany kodu na przenoszonych stronach i spowoduje naliczanie statystyk od nowa, wyłączenie autotagowania — wymusza ręczne tagowanie wszystkich swoich reklam, psuje statystyki dotyczące dotychczasowych i nie wiadomo, czy nie popsuje danych kosztowych. Idealnego rozwiązania więc nie ma, ale coś trzeba będzie z tym zrobić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz