niedziela, 5 kwietnia 2009

Namierzanie CPC

Od kilku dni Google Analytics przestał zliczać kliknięcia w reklamy AdWords jako CPC. Ponieważ to dość ważne, zmuszony byłem dokonać poszukiwań.

W ustawieniach AdWords jest opcja automatycznego tagowania linków. Służy to do identyfikacji źródła przekierowania. Nie wiedzieć czemu, automatyczne tagi przestały działać ponad tydzień temu. Być może to zmiana w konfiguracji serwera, może zmiana w kodzie strony, albo w pliku .htaccess.

Na szczęście jest rozwiązanie tego problemu. W reklamach można ustalać dowolny adres przekierowania, a więc można dodać też odpowiedni tag, w przypadku CPC interesuje nas utm_medium=cpc. Przy okazji dowiedziałem się o innych możliwościach tagowania dla celów GA, takich jak źródło, medium, hasło, treść czy nazwa kampanii. Przy ustawianiu tagów można posłużyć się narzędziem do budowania linków.

Kolejny mały kroczek w poznawaniu usług Google.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz